Nine Yards Logo
|||

Axfood Ledarforum 2016

Axfood Ledarforum 2016 – ny strategi, ny glädje

Bakgrund & uppdrag

Axfood tog under 2016 fram en ny varumärkesstrategi som skulle presenteras för cheferna på Axfood AB, Hemköp, Willys och Dagab – en strategi som ska gälla i hela organisationen. Huvudsyftet med toppmötet 2016 var därför att, på ett kul sätt, levandegöra och skapa förtroende för den nya strategin. Och viktigast av allt – att sätta en gemensam riktning för 2017.

Aktivering

Så, hur gjorde vi?

För att cheferna skulle förstå syftet bakom och känna tillit till den nya strategin skapade Nine Yards ett forum där deltagarna fick ”träffa” Axfoods olika kunder. Under en talkshow med en lysande moderator och liveaktörer – tillsammans med en fin blandning av välproducerade presentationer, paneldiskussioner och visuell produktion – såg vi, på ett intressant och kul sätt, till att varumärkesstrategin levandegjordes och att Axfoods budskap mottogs väl av målgruppen.

Resultat

Hur togs det emot?

Nine Yards har ansvarat för Axfoods ledningsmöte sedan 2015. I deltagarundersökningen från 2014 var 86% nöjda med toppmötet – en siffra som redan 2016 ökade till 95,5% under Nine Yards ledning. Det hette visst ”Det bästa ledarforumet någonsin!”. Ett oerhört fint betyg, tycker vi.