Live event

We are Giants

Kund

Elgiganten

 

När

2014

 

Kontakt

Daniel Da Silva, Executive Creative Director
+46 734-16 73 04
daniel.dasilva@nineyards.se

 

Design & scenografi
Koncept & innehåll
Logistik & flöde

Uppdrag
2014 fyllde Elgiganten 20 år och det ville de fira tillsammans med sina anställda. För att föra medarbetarna närmre varandra skulle de tillsammans få uppleva någonting de aldrig skulle glömma.

Vårt uppdrag var att skapa någonting spektakulärt som skulle öka den interna stoltheten, sprida optimism och inte minst bli en snackis I branschen. Elgiganten ville även bygga en stark företagskultur utifrån sitt motto “Allt är möjligt”.

60% kände sig mer engagerade på jobbet efter.

Lösning
Vi vände oss till de viktigaste och mest inflytelserika personerna i sammanhanget – de anställda. De var involverade i projektet från dag 1 och vi gav de möjligheten att berätta om sina drömmar och önskningar. Det var så begreppet ”We Are Giants” föddes.

Alla på Elgiganten fick en chans att rösta på sin favoritartist och hela upplevelsen byggdes kring medarbetarna och Elgigantens motto ”Allt är möjligt”. Den 15 maj stängde alla Elgiganten-butiker och 2200 anställda bjöds in till en gigantisk musikfestival med aktiviteter och konceptrum – allt skräddarsytt för de anställdas önskemål och idéer.

Vi skapade någonting spektakulärt som deltagarna aldrig hade upplevt tidigare som gestaltade det vi hela tiden ville förmedla – att ”Allt är möjligt”.

Resultat
Efter eventet kände sig 60% mer engagerade på jobbet och “We Are Giants” exploderade på sociala medier med en Facebook reach på 2.4 miljoner, samt 2.200 Instagram inlägg.

Flera år senare pratar man fortfarande om det här internt och de som var med under eventet fortsätter sprida attityden “allt är möjligt” till både kunder och kollegor.